avvikande

Just another WordPress.com weblog

Slut-äntligen!

Det var nu den trettonde september.
Jag kände mig ensam.

Jag behöver någon vettig att prata med. Det behovet kunde inte ”Nemi” fylla. För det var hon alldeles för ytlig och alldeles för egocentrerad. Om hon inte pratade om sig själv, så pratade hon bara skit om andra eller rent nonsens! 

Det fanns absolut ingenting av intresse man kunde prata med henne om! Det är ingen överdrift. null
Sådana är psykopater!
 
Men att hon var en psykopat hade jag ännu inte fattat. Bara att hon var ytlig, konstig, opålitlig, lögnaktig, parasiterande, falsk, elak, svekfull, förmodligen otrogen, troligen hora och som jag trodde patologiskt svartsjuk och spelmissbrukare!

 
null D
et var som en jordbävning att umgås med henne och att samla ihop tankarna, det var ogörligt!

Det var som ett kaos i huvudet på mig!  Att gå ut och träffa folk var inte att tänka på. Ekonomin hade gått i kras!  

Yes Sir!

Vad skulle jag göra? Jag började få lappsjuka. Jag ansåg mig inte ha råd med så mycket mer än att gå hem efter jobbet och lägga mig!

 

Det tog emot, men jag hade ju ringt ”Inga” på min födelsedag, på nattkröken och hon hade varit snäll och trevlig emot mig och gratulerat mig.

Men ändå kändes det som att krypa till korset att ringa till henne och fråga henne om hon ville komma och hälsa på. 
Men jag ringde henne och bad henne att komma, ”Inga”, som jag inte träffat sedan tolfte april.

Köttsligen längtade jag inte efter henne.
null
Köttsligt längtade jag inte efter någon alls. Jag behövde bara en vän och kompis.
 

Köttets lust hade ”Nemi” tagit död på, utan att jag insåg sambandet.
Jag var bara så orolig att jag så hastigt hade blivit mer eller mindre impotent.
 

”Inga” kom och vi satt och pratade en hel del om vad som hände den där dagen den tolfte april, då jag inte hade annat val än att lämna henne av skäl  som jag behåller för mig själv.
 
Det var skönt att tala ut!
Men jag sa inget om vilket helvete det hade blivit för mig genom att jag sprang på den här psykopaten, vars diagnos jag ännu inte hade kommit fram till. Jag tänkte inte ens i termer som diagnos!
 null

 


”Nemi” hade visserligen sagt redan efter några veckor:
”Jag är en farlig människan, det är min sjukdom!”,men det ledde endast till att jag kunde konstatera att jag inte kunde finna någon sjukdom hos henne.
null
Störning, det var något som ännu inte ens föresvävade mig!  

null
”Nemi” ringde efter midnatt.
Det hade således blivit den fjortonde september! ”Inga” och jag hade gått till sängs och somnat.

Om ni nu tror att jag är en sådan gris som går till sängs med en tjej fast jag har ett förhållande med en annan, då vill jag påpeka att tjej och kille kan sova i samma säng bara försovandets skull! Jag kan det i alla fall! Och det var så den här gången och det var av praktiska skäl. För att ”Inga” skulle slippa ta en taxi hem mitt i natten! 

Det ”Nemi” hade på hjärtat, det var att fråga hur jag skulle rösta i EMU-valet!

 

 

Och det måste hon väcka mig mitt i natten för att fråga? Snacka om hänsyn!  Jag svarade på hennes fråga och ”Nemi” sa: ”Då röstar jag också så”.  
Men det var bara ett svepskäl och vad honegentligen ville, det har jag ingen som helst aning om.
En gissning kan vara kontrollbehov. Det kan lika väl vara, ett plötsligt infall,  en impuls kort och gott.
Eller den förklaring som kommer nedan!

Jag kände på en gång hur falskt det lät.
Jag hade under fyra månader med ljus och lykta sökt ta reda på vilka intressen hon hade.
Jag hade inte funnit något, utom spelandet. Jag hade talat med Dan om det på seglatsen till Marstrand.
null
Han hade aldrig heller sett att hon hade några intressen. Det enda var att han hade fått med henne en gång till släkten uppe i lappland. Det var allt på åtta år!

Och nu plötsligt var ”Nemi” tvungen att fråga mig mitt i natten om hur jag tänkte rösta!

Jag gick inte på sådana trix längre.
null
Jag hörde inställsamheten och jag förstod att hon var tvungen att hitta på någonting för att behålla mitt intresse för henne.

 

Men ”Nemi”, kunde du inte hitta på något bättre, det här det var fantasilöst av dig. Det var ovanligt fantasilöst för att komma ifrån dig, faktiskt!  

”Inga” hejade till ”Nemi” i telefonen.


”Nemi” hörde alltså att hon och jag hade träffats. Det var något som jag mycket väl hade kunnat säga till ”Nemi”, om det inte var för att hon hade anklagat mig under hela relationen för att jämt och ständigt vara otrogen. Att då berätta en sådan sak skulle vara löjligt.
Och jag gick långt mindre bakom ryggen på henne mer än hon gjorde bak min!

Yes Sir!



”Nemi” hade ingen rätt
att bestämma över mig och med vilka jag skulle umgås. Inte så länge jag inte är otrogen!
 
Jag hade mycket väl kunnat haft sex med ”Inga”, den här kvällen utan att få dåligt samvete, för jag visste att jag ändå inte skulle stå ut med ”Nemi” mycket längre. Hon gick på övertid! Jag kunde göra slut på stört i telefonen och vad hade hon mer att kräva av mig i så fall?
Inget! 
 

Men att säga det rakt av i telefonen det var onödigt.

När jag ingenting sa om att ”Inga” var hos mig och ”Inga” avslöjade det, då skrek ”Nemi” genast att jag är otrogen. Det var första gången som det skulle ha kunnat vara sant, men det var det inte, likväl.

 

”Nemi” blev förbannad och skällde.
Hon kastade ur sig otidigheter om ”Inga” som ”Nemi” inte ens hade träffat och inget kände till om, mer än att det var mitt ex.
”Nemi” laddade en förbannat ful bredsida mot ”Inga” genom att skrika i telefonen för full hals: 
”djävla förbannade hora, djävla alkoholist, psykfall och djävla socialparasit”!

Det första och det sista är riktiga fullpoängs-fullträffar
– om det är ”Nemi” som skall beskrivas!
null
Med det sistnämnda menade hon givetvis att ”Inga” levde på socialen, till på köpet av ren lättja för att slippa arbeta! Om det ändå hade varit sant, men ”Inga” har mig veterligt alltid klarat sig på egen hand utan bidrag från sociala myndigheter! Det har dock aldrig ”Nemi” gjort sedan hon till Sverige kom. Och vad värre är, hon drar sig inte för att utnyttja någon!
null
När ”Nemi” hade fått häva ur sig dessa kränkningar var hon nöjd och klickade av telefonen utan att säga hej då!
Samtalet bara bröts!

Jag hade börjat bli ganska van vid det beteendet!
Jag hatade det!
Yes Sir!

 

Det påskyndade mitt beslut:
”Jag kan inte ha en relation med ”Nemi”. Hon är inte normal!”
Det hade jag fått bekräftat de senaste månaderna och det var bara att inse att den änglalika dockan jag trodde att hon var, den dockan var bara en chimär!
Hon hade aldrig funnits mer än i min fantasi!
  
null
nullnull

Nemi” kom hem till mig senare
på förmiddagen den 14:e september 2003. Hon trodde fortfarande fullt och fast att jag hade varit otrogen med ”Inga”.
 

På sig själv dömer man andra, brukar det ju sägas.
D
et bör påpekas ännu en gång
att lösaktigheten hör psykopatin till!Men inte av de skäl som brukar anges i litteraturen. Att det beror på ett ständigt sökande efter spänning, även om det kan finnas ett sådant inslag också.

 

 
Nej skälet är snarare att psykopater saknar känsloliv. De saknar förmåga att känslomässigt binda sig till någon över huvud taget! 
TÄNK NOGA ÖVER JUST DETTA FAKTUM!
TÄNK!

Vilka kriterier gäller dåför en psykopat som väljer ut en partner att ha sex med?
TÄNK!

 

Jo, givetvis kan det handla om vad som helst, men inte förälskelse!
 
Det kan inte handla om behov av kärlek och ömhet.

Det handlar inte om en önskan att ta hand om någon annan.

 

Möjligen kan det handla om att bli omhändertagen själv!
Ja på sin höjd det!

Yes Sir!

På sin höjd det, men för att säga precis som det är, när det är psykopater vi avser;
det handlar mest om att utnyttja någon annan!
 
null

Det var väl det min kropp förstod, men inte min hjärna! Alltså förlorade jag den sexuella förmågan tillsammans med ”Nemi”!    

nullNär hon nu kom hem till mig
den här förmiddagen den fjortonde september tjugohundratre, EMU-folkomröstningsdagen, då hade ”Inga” redan åkt hem. 
(Det kan påpekas att hon inte med ett ord sa någonting om att hon hade röstat. När hon äntligen gick, då var lokalerna stängda. Så var det med det politiska intresset!)

 

 

”Nemi” satte sig i soffan
och började sitt vanliga anklagande. Hon malde på oupphörligt, som en grammofonskiva som hade hakat upp sig. Jag försökte inte vädja till hennes förnuft. Jag insåg att det fanns inget att vädja till. 
Hon bara ältade sina anklagelser.

Hon fullkomligt hakad upp sig, som den där gången när hon talade om sin granne under henne, då ”Nemi” fastnade i ett nästan hejdlöst:
”Den där djävla, djävla, djävla, djävla, djävla, djävla, djävla, djävla, djävla!”
Och så tystnade hon, plötsligt! 

Var det ett okontrollerat epilepsiliknande anfall i talcentret? Vore verkligen intressant att höra en forskare att uttala sig om det!
Att psykopaters hjärnor skiljer sig på väsentliga punkter.
null(EEG och vissa substansers inbördes proportioner), Det vet forskarna!
Men vad hände egentligen med henne den gången?
 
 Jag sa efter någon halvtimme:

 

”Har du ingenting annat att prata om, så kan du gå!”

Jag lade mig i sängen.
Jag var trött, både på henne och för att jag inte hade sovit ut eftersom hon hade väckt mig mitt i natten!
   

 

”Nemi” satt och surade länge i min soffa och rökte cigarett efter cigarett. null
Efter en halvtimme eller kanske tre kvart kom hon till mig i sängen. Hon insåg att det spel hon hade spelat hittills i soffan, det spelet hade hon förlorat! Hon insåg att hon inte hade någon framgång med sådant.

Den tiden var förbi när hon kunde få mig att tycka synd om henne! I stället tog hon nu initiativ till samlag. Hon trodde väl att det skulle kunna leda till att hon återfick kontrollen av mig, så att hon kunde fortsätta med att säga:
”Kan du snäll låna mig …?”
 

Men just då trodde jag att hon bara ville kontrollera att jag kunde genomföra ett samlag och att sperman höll den kvalitet som den har när utlösning inte har hafts på några dagar.

Hon själv saknade all lust till samlag för sitt eget köttsliga behov, men det begrep jag inte föränn efteråt, n
är jag tänkte efter att hela hennes kropp faktiskt gjorde motstånd till det hon föresatt sig. Hennes kropp ville inte ta emot mig och till slut slöt hon sig i kramp och spottade ut mig! Hon fick vaginism! Något liknande har jag aldrig upplevt under nästan trettiofem år som älskare. 

 

 

Att kvinnan stramar åt när det blir skönt för henne, det är ju så självklart, men att strama åt till den milda grad att jag inte får plats längre, det var något nytt!

 

Blev det så förbaskat gott för henne den här gången, tänkte jag innan jag insåg vad det handlade om. Så avslutades akten på sitt vanliga vis, att hon masturberade sig till orgasm och därefter sa hon på sitt så avtändande sätt:
”Jag är färdig nu!”

Att det är avtändande att jämt höra, det begriper inte ”Nemi”!
null

Skala potatis!

Och så gick hon till soffan och rökte!
Ett sådant innehållslöst sexliv det egentligen var. Det förekom ingen ömhet, inget förspel och inget efterspel och kel och gosande! Det var bara en djurisk kopulation. Det var det som det faktiskt handlade om och kunde aldrig handla om något annat heller eftersom hon saknar känsloliv! 
 

Men tänk er själva så sjukt:
Att det enda skälet till samlag var att kontroller min potens, som ju borde vara nedsatt om jag hade legat med ”Inga” hela natten. ”Nemi” fick alltså vad som kallas vaginism, inte orgasm, vaginism. Den kramp som kastar ut mannen.

Det kroppsliga motstånd en kvinna ofrivilligt gör när hon inte är mottaglig för sex!
Så sanningen är den förfärliga insikten som drabbade mig i efterhand:
Den här gången drev hon sig till en våldtäkt på sig själv.  
Yes Sir!
Alltså förstå mig rätt.

 

Det var inte jag som våldtog henne. Hon tvingade sig själv och sin kropp till sex som hon inte ville ha! Det är också det närmaste man kan komma ett känsloliv hos ”Nemi”!   

Det är sådana iakttagelser, null som har gjort att jag har fått en förmåga att i viss mån förstå en psykopat.
Det beteendet har kanske till och med forskarna inom psykopati svårt att förstå. Jag har i vart fall aldrig sett något skrivet om det i någon somhelst litteratur. Så skruvade är psykopater! 

Yes Sir!


 Jag kände nu äntligen att det inte fanns någon ambivalens kvar. Beslutet att förhållandet var slut, skulle aldrig mera komma att rivas upp!

Det var äntligen är slut. 
Jag hade till slut börjat känna det som att jag mer fick vara som en far för henne och uppfostra henne till att bli som en vuxen människa med ansvar, men det hade inte lyckats. 

”Allt jag har försökt göra för dig det har du saboterat, vad mera hade jag kunnat göra?”

”Det kommer att bli ännu värre!”  

Jag blev förvånad över svaret, det etsade sig in i minnet, men jag reflekterade inte så mycket på det just då. Det var senare jag började fundera på vad orden egentligen betydde. Det var efter både polisanmälningarna och Bengts hot mot mig, som jag började fundera på dessa sista ord.
 

”Nej, det blir inte värre, det är slut nu! Där är dörren! Du kan gå!”

Hon tittade klentroget och oförstående på mig. Hon ville inte inse att hennes spel var förlorat! 
 

”Du kan gå nu, gå!”

Det var ord av frostig kyla, men ändå varmare än det hjärta av plast, som hon gav mig redan tjugohundratvå!
Det var halvt genomskinligt i ljusblå matt plast.Precis som om det hade varit gjutet av is! null
Jag minns att jag tyckte att det var märkligt att hon kunde köpa ett sådant, men än märkligare att någon kunde ta sig till att tillverka det!
Nu förstår jag, tror jag, vad som tilltalade henne med just det iskalla hjärtat!
Det var som hennes eget hjärta!

Att förloradet är för en psykopat det värsta de kan råka ut för!

Det var just därför ”Nemi” skämdes för sitt ärr.
Det enda jag vet att hon skäms för! Hon skäms inte för att gå till socialen.
   Hon skäms inte av att vara en äkta hora som gnoar för pengar.
      Hon skäms inte för att lura till sig pengar på sol-och-vår.
         Hon skäms inte för något, utom just för sitt ärr!

”Jag kanske inte tjänar så mycket, men jag är bra på att fixa pengar ändå!”
sa hon ju med stolthet i rösten!
null

(PS: sista kopuleringen fungerade jag helt OK. Förmodligen för feromoner som jag omedvetet hade infångat från ”Inga” några timar tidigare!)

 

 

 

 

 

 

mars 24, 2007 - Posted by | psykopati och andra störningar, Uncategorized | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

