avvikande

Just another WordPress.com weblog

Inte social!

Där satt vi och snackade om fan vet vad, medan ”Nemi” stod vid spisen och lagade hur många rätter som helst. Men hon deltog inte det minsta i vårt samtal.

Det fanns redan mat så det räckte på bordet, men ”Nemi” stod kvar vid spisen och lagade mera mat! Jag tyckte att det var dags att hon själv kom till bordet och åt och deltog i den allmänna gemenskapen.
Jag sa till henne:
”Kom och sätt dig med oss nu. Du behöver inte laga mera mat. Kom här och umgås med oss!”

Hon tittade över axeln och sa bara ett kort
”Nej!”

Det där funderade jag på en hel del.


Var detta

den asiatiska kvinnliga undergivenheten
och en kulturell vana att passa upp på sin man
och hans gäster?


Jämlikt det var det i vart fall inte, men hon tycktes helt bekväm med rollen!
Jag tyckte att detta var fel, men lekte med tanken att ha en sådan kvinna och den rollen, måste jag motvilligt erkänna, kändes vidrigt bekväm!
Yes Sir!Detta intryck hade jag om ”Nemi” innan jag lärde känna henne!
Vad jag inte visste, det kommer ni att få ta del av längre fram. 

Att hon inte deltog i gemenskapen med oss, det hade ingenting med någon asiatiskt undergiven kvinnoroll att göra!
No Sir!Nej, det hade uteslutande med hennes störning att göra!
Men om det hade jag ännu inte den ringaste aning!

april 6, 2007 - Posted by | Uncategorized

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

