avvikande

Just another WordPress.com weblog

Grandios!

”Nemi” gjorde ENTRÉ!

Jag såg för första gången, just den här dagen, en ängel!
Men jag kunde ju inte förstå att det var en ängel från  – helvetet!

Det kan närmast beskrivas som
GRACE!

Rak i ryggen!
Säker gång!
Självsäkerhet som stod som en aura runt henne!
Den magnifika hållningen fick denna lilla kvinna att formligen utstrålade storhet!

Med sin lilla lekamen fyllde hon hela lokalen med ett slags trollbindande uppmärksamhet!

Hon ägde inte lokalen, men hon ägde situationen och hon ägde rummet runt kring sig. Hon ägde hela världen!

Det var en uppburen stil och en fullkomlig ädelhet som jag (trodde att jag) registrerade! Hon hade inte kunnat utstråla en större självsäkerhet ens om hon hade varit den mest berömda filmstjärnan i världen!

Hon kom in som en firad skönhet!

Hon kom in som om allting kretsade kring henne och som om hon var alltings centrum. Som om hon var det nav kring allting kretsade, någonting höjt över allting annat! Det fängslade mig!

Det var det som fångade min uppmärksamhet!
Det var det som satte igång ett slags åtrå och längtan!

Bara denna entré borde ha fått mig att fatta galoppen! För vem påminde hennes entré om? Jo, om något de allra flesta vid det här laget har sett! Juha Valjakalla, hans självgodhet,

det var en sådan ”upphöjd” självsäkerhet som jag föll för!

iskall-o-grandios.jpg

Till min stora förvåning så kom denna underbara uppenbarelse fram till vårt bord!
Och hon började prata med oss! Det finns bara ett endaste ord som täcker detta som jag såg när jag såg henne komma in på restaurang Bookmaker!
 

Hon var Grandios!
 

Liten, slank, ja rent späd var hon!
Klädd i svarta vida långbyxor och uppburen av platåskor i silverglänsande material. Hon hade en midjekort vit jacka. Hennes figur doldes inte det minsta av hennes kläder! Snarare var det så att dessa kläder framhävde nättheten och det slanka hos henne!
Korpsvart hår

som stod som en plym från hennes huvud! Hon hade en hårklämma i håret som fick det att stå på det viset.
Som en korpsvart, i regnbågens alla färger gnistrande svart plym!
Ögonen leende kolsvarta, mörka och lika gnistrande, medan läpparna putade blodröda

i ett gyllenbrunt vackert ansikte med markerade kindknotor så som är så typiskt för asiater. Ja, det var något lååååångt utöver det vanliga man kan se!


Hjätat, tror ni att det hoppade till?

Det var en liten nätt uppenbarelse av en färgstark personlighet!
Det var en stilig kvinna i det mindre formatet, som ni förstår, verkligen väckte min uppmärksamhet!
Rött,

gyllenbrunt och korpsvart – en sådan syn!

Det korpsvarta håret gnistrade i alla regnbågens färger, så som det bara kan göra när ljusets inteferns spelar ögat ett spratt.Hon var i det ögonblicket det allra vackraste jag hade sett. Jag var förstummad!

Liten och nätt med precis lagom kurvor överallt. Låren, höfterna, midjan, axlarna, halsen och den lilla vackra bysten som prydde hennes nätta bål bättre än vilken ädelsten som helst.

Allting krönt av ett exotiskt och färgstarkt lockande ansikte, plymen och en mun som jag gärna ville kyssa!

Tänk om jag hade vetat vad denna grandiositet egentligen stod för!
Tänk om jag hade vetat det!

Tänk om jag hade vetat

sanningen!

april 17, 2007 - Posted by | Uncategorized

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

